Woorden tellen in Blogger (word count)

Wannabook08 vroeg zich af of er geen handige woordenteller voor Blogger was. In WordPress zie je het tijdens het schrijven van je stukje al op hoeveel woorden je zit.
Ik heb zo 123 in Blogger niet gezien hoe je de woorden kunt tellen. Ik heb er daarom maar een Bookmarklet voor gemaakt. De Bookmarklet met de installatie- en gebruiksinstructie vind je hier.

Graag jullie reacties!

5 Reacties to “Woorden tellen in Blogger (word count)”

  1. Heel handig. En errug ‘mooooooi’! 😉

  2. Super zeg dat je dit initiatief neemt! Ik zal je tip later ook opnemen op de hoofdblog.

    Ik heb het even een paar keer uitgeprobeerd en ik zie dat je eerst op Save (bewaar) moet klikken en/of eerst moet ‘enteren’ na een zin wil de laatste zin die je hebt opgeschreven ook meegeteld worden. En dan zie ik nog steeds soms een verschil van een paar woorden met de word-count van Word maar ik zie niet zo snel waar ‘m dat dan in zit. Maar dat mag de pret niet drukken! Het gaat tenslotte om “ongeveer” en meer om de inhoud van je post dan om het aantal woorden, natuurlijk 🙂

    Misschien kun je deze meneer/mevrouw ook nog blij maken met je Bookmarklet!

  3. Lighthousje Says:

    Geweldig, het werkt!!! 😀

  4. Wannabook08 Says:

    Zoals je op mijn weblog kunt zien, maak ik volop gebruik van het leuke tooltje dat je hebt gemaakt!
    Geweldig, zo’n reactie en met die snelheid. Maar ja, je bent coach of je bent het niet, nietwaar?

  5. Je woordenteller net geïnstalleerd. Hij werkt! Nu al 187 woorden 🙂

Plaats een reactie